skip to Main Content

FRA SELVKRITIK TIL COMPASSION

Compassion er den

bedste medicin når vi har det svært

Fylder din indre kritiker for meget og får taget i dig for ofte? Og oplever du manglende energi, fordi alle dine tanker kredser om alt det, du burde eller synes, du skulle have gjort eller reageret på i en given situation?

Når vores indre kritiker fylder for meget, kan det give både fysiske og psykiske symptomer og udfordringer. Når vi derimod tager os kærligt af os selv, mens vi er kede af det, eller når livet er svært, er det nemmere at være med det, der er og som ikke står til at ændre. Forskning peger på, at self-compassion er en kilde til velvære og glæde og til at modvirke belastende følelser og øge tilfredshed, selvværd og trivsel i vores dagligdag. Self-compassion består af varme, forståelse, venlighed og medmenneskelighed overfor os selv. Det er særligt vigtigt, når vi har det svært.

Fra selvkritik til compassion er en meditationspakke skabt til dig, der gerne vil lære at møde dig selv på en mindre dømmende måde. Til dig der aktivt vil bruge compassion som en kilde til velvære og glæde og til at øge tilfredshed, selvværd og trivsel i din dagligdag, også selvom tingene er svære. Compassion er ikke kun et behov, vi alle har, men også den bedste medicin når vi er psykisk belastede, ulykkelige eller står i svære livsomstændigheder. Meditationspakken er til dig, der er let øvet eller øvet i at meditere og gerne vil til næste skridt i din meditationspraksis.

Fra selvkritik til compassion er for dig der

… ønsker at være i et mere kærligt indre miljø

… vil opbygge din indre robusthed gennem selvstøtte og selvacccept

… vil lære at berolige og balancere dig selv, når dit liv er svært

… ønsker større bevidsthed om dine kritiske tanker og det der hjælper

… har lyst til at skabe indsigter og større forståelse for dig selv

I meditations-pakken får du:

  • Fire meditationer der bringer dig fra selvkritik til compassion

 

  • Tre lydfiler med vejrtræknings-teknikker, der skaber ro, overskud og booster dine glædeshormoner

 

  • En bonus meditation – Træ meditationen – med min særlige vejrtrækningsøvelse som du lærer i mine individuelle 1 : 1 forløb

 

  • En guide til at komme i gang med at meditere og mine 10 bedste råd til at få en daglig meditationspraksis

Meditations-pakken

Når du har købt meditationspakken, får du adgang med det samme. Du finder hele pakken i et digitalt rum, hvor du har mulighed for at downloade alle lydfilerne, så du kan høre dem på din mobile enhed, når som helst og til evig tid.

Intropris: 375 Kr

Køb meditationerne her

Meditation kan skabe forandringer i dit liv

 

Mennesker har mediteret i årtusinder. Og med god grund. For det er for længst videnskabeliggjort, at meditation kan skabe store forandringer i vores liv. Udover øget velvære, mere livsglæde og større kreativitet, er meditation et godt middel mod søvnbesvær, tankemylder, kritiske tanker, angst, uro og stress. Derudover kan det forebygge sygdomme som fx hjertekarsygdomme.

 

Meditation påvirker nervesystemet, så vi oplever mere ro i hverdagen. Men meditation er også effektivt, når vi står i situationer, der kræver noget særligt af os – fx når vi skal præstere eller står i en konflikt. Forskning peger på, at meditation over tid kan forbedre og ændre vores hjernebaner, så hjernen fungerer både hurtigere og bedre. Fordelene ved meditation er mange.

Alle kan lære at meditere

 

Måske har du længe haft lyst til at komme i gang med at meditere, men tænkt, at meditation kræver, at du kan sidde roligt eller være tanketom. Men rent faktisk handler meditation og særligt mindful meditationer om at træne at være tilstede i nuet med det, der er. Lære det rolige sted at kende, som findes inde bag ved dine tanker. Træne dig i at blive bedre til at bestemme, hvilke tanker der skal have plads, og hvilke tanker der ikke skal have lov at fylde eller tage over. På den måde bliver meditation en mulighed for at bringe ro, tryghed og compassion ind i din krop og dit sind og finde dybere ind i dig selv.

En daglig meditationspraksis er den største gave

du kan give dig selv i en travl hverdag

LISBETH WRANG ER AUTORISERET PSYKOLOG og specialistgodkendt i psykoterapi, og så er hun spirituel psykolog. Spirituel psykologi er en kombination af evidensbaseret psykologi og spirituelle anskuelser og værdier. En kombination, hvor mindfulness, sammenhængen mellem krop og psyke og læring om, hvordan du giver dig selv omsorg går hånd i hånd med dokumenterede metoder inden for psykologien.

LISBETH HAR IGENNEM MERE END 20 ÅR arbejdet med spiritualitet og menneskelig udvikling. For Lisbeth er meditation hendes foretrukne hverdagspraksis sammen med yoga.

LISBETH HAR UDVIKLET meditationspakker til de forskellige behov, som hun oftest møder i sin praksis som psykolog. Hun har selv mediteret gennem tredive år og har derfor stor erfaring med meditation, både som underviser og i praksis. Du kan læse mere om Lisbeth her

Lisbeth Wrang
Autoriseret psykolog, specialist i klinisk psykologi og
medlem af Dansk Psykologforening

Anmeldelser

Meditationspakker

"Jeg har haft et rigtig godt forløb hos Lisbeth, hvor jeg sideløbende har brugt meditationerne mellem sessionerne. Det har jeg fået rigtig meget ud af. Lisbeth har en god og rolig stemme og jeg kan mærke at jeg har flyttet mig meget. Jeg føler mig nu mere klar i hovedet, mere rolig og afbalanceret og kan på det varmeste anbefale meditationerne."

Peter T.

Meditationspakker

"Jeg har haft svært ved at falde i søvn og det blev en ond spiral jeg ikke kunne komme ud af. Jeg har prøvet alt muligt og jeg må sige at fra søvnløs til nattero har hjulpet mig. Og endda meget hurtigt. Jeg har kun brugt meditationerne i halvanden uge. Det er som om at jeg nærmest bare skal høre Lisbeths stemme, så falder jeg til ro nu. Tusind tak!"

Berit K.

Meditationspakker

"Jeg har længe haft lyst til at meditere, men har ikke rigtig kunne komme i gang. Men med Lisbeth's gode guidance er det blevet overskueligt nu. Allerede efter at have lært første vejrtrækningsteknik kunne jeg mærke en kæmpe forskel. Jeg har nu fået en anden ro i krop og tanker og er blevet bedre til at håndtere pres i min hverdag. Jeg er særligt glad for have lært vejrtrækningsøvelserne, som jeg også kan bruge i andre situationer og så elsker jeg følelsen af ro når jeg lytter til meditationerne. Jeg er sikker på, at når jeg har brugt meditationerne i længere tid får jeg rigtig meget ud af dette forløb. Jeg synes det er godt skruet sammen."

Anne Marie I.

Kontakt

Eller send en besked her:





    Back To Top